کتابداری و اطلاع رسانی

این وبلاگ برای شما دوستان کتابدار و کلیه کسانی که به کتاب و کتابداری علاقمند هستند طراحی شده است.

کتابداری و اطلاع رسانی

این وبلاگ برای شما دوستان کتابدار و کلیه کسانی که به کتاب و کتابداری علاقمند هستند طراحی شده است.

جملات گیله مرد درباره کتاب

گیله مرد نگاهی به کتابهای کتابخونه ام کرد و پرسید : همه ی این کتابها مال توئه ؟

با خوشحالی گفتم : بله البته، خیلی هاشون رو از نمایشگاه های کتاب خریدم.

کتابی رو از قفسه بیرون آورد و گفت : این کتاب رو خوندی ؟

گفتم : هنوز نه .

به کتاب دیگری اشاره کرد و گفت : این یکی رو چطور ؟

نگاهی به کتاب کردم و گفتم : این یکی رو هم هنوز نه

بدون اینکه چیزی بگه کتابی رو از طبقه پایین نشون داد .

گفتم: این رو هم نه !

گیله مرد با تعجب پرسید : اصلن امسال چندتا کتاب غیر درسی خوندی ؟

 با ناراحتی گفتم: فقط یک کتاب

پرسید : کی خریده بودیش ؟

گفتم : امانتی بود و از دوستی قرض گرفته بودم .

گیله مرد گفت : بنظرم باید یه تغییراتی تو زندگیت بدی و بدونی که برای اینکه در زندگی حرفی برای گفتن داشته باشی باید اهل کتاب و مطالعه باشی. این انسانها هستند که جامعه رو می سازند و امروزه خیلی از کشورهایی که حرفی برای گفتن دارند مردمی دارند که اهل مطالعه و کتابند.

به یاد داشته باش که کتاب دستت رو میگیره و تو رو بالاتر میبره ...

نظرات 3 + ارسال نظر
دکتر دراکولا جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:43 ب.ظ http://http://dailybook.blogsky.com/

سلام
جالب بود
ولی خوب صرفا برای حرف داشتن نیاز به مطالعه نیست
تفکر گام والاتری هستش
روی هم داستان جالبی بود و خوب کنایه ای زیبا
خوشحال میشم به ما هم سری بزنی

عشق علم اطلاعات(کتابداری) سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ق.ظ

لله واقعا متاسفانه همینطوره شوقی که برای خرید کتاب داریم برای مطالعه ش نداریم .و اما مطلبتون عالی بود. منم به لطف رشته ی ناب کتابداری یعنی از وقتی وارد این رشته شدم خیلی بیشتر اهل مطالعه شدم همچنین اطرافیانم ....
به امید روزی که ایرانیان عزیز بیشتر به سراغ کتابهای کتابخونه منزل و کتابخونه شهرشون برن که مطالعه مساوی با آگاهی و اگاهی منجر به
پیش گیری از مشکلات ماست....
روزهاتون روشن و پر از آگاهی

متشکرم

محسن زین العابدینی دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ http://zabedini.blogfa.com

جملات گیله مرد در "یک عاشقانه آرام" نادر ابراهیمی در مورد کتاب با اینها متفاوته. این کدام گیله مرده؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد